Random tanker

“Modepolitiet” på spil i 70`ernes Sydkorea, hvor der blev slået hårdt ned på for korte kjolelængder og for mændenes vedkommende, hvis deres hår var blevet for langt. Har tit tænkt at jeg virkelig sætter pris på at jeg befinder mig i et land og i en tid, hvor der, omend der selvfølgelig stadig er noget der hedder dresscodes, stadig er ret vidde rammer for såkaldt acceptabel påklædning.

Personligt kunne jeg nu godt tænke mig at forbyde crocs-sko eller mænd i for stramme bukser (tænk dog på jeres forplantningsapparat, drenge!), men det er nu mere fordi jeg synes at det er ærkegrimt og ikke fordi jeg er bekymret for den almene sædelighed…

Synes dog indimellem at det kan være svært at klæde sig på til job. Jeg sidder i en stilling, hvor jeg har med unge mennesker at gøre og er derfor bevidst om ikke at klæde mig alt for “ungt”, da jeg også har en myndighedsrolle ift. dem, men samtidigt er jeg bare ikke lige indstillet på det konservative kontor-look, så derfor famler jeg mig lidt frem og forsøger at klæde mig nogenlunde afslappet, som jeg plejer, men samtidigt uden at jeg ligner en der skal til festival. Ikke altid nemt, men det er da i hvert fald også en mægtig god undskyldning for at gå ud og købe noget mere af det der “midt i mellem-tøj”…

(Billedet er fra bloggen “ The Grand Narrative” – spændende læsning, hvis man er interesseret i sociologi og Korea…)

Skriv et svar

