Fredagsbattle – popprinsesser

Synes de to her to damer minder lidt om hinanden i deres udtryk. Begge er sådan lidt quirky på den meget prettyish måde og så synes jeg også at deres musik minder lidt om hinanden, og jeg ville nok placere dem i nogenlunde samme kategori som fx Lykke Li og Fallulah der har lidt af den samme umiddelbare legesyge tilgang til deres musik.

Det er helt sikkert ikke så ukompliceret at skrue en god popsang sammen, men de har det til fælles, at de alle får det til at lyde som om, at de aldrig har bestilt andet. Og så synes jeg bare enormt meget om, at de alle tør bekende deres kærlighed til pop, at de formår at løfte deres sange til et lidt mere sofistikeret udtryk end metervare-pop og så selvfølgelig også, at de alle er gudesmukke på hver deres måde.

Personligt synes jeg at “White Nights” er Oh Lands bedste sang til dato, men jeg synes nu alligevel at Kimbra vinder den her battle. Hun er ikke uddannet balletdanser som frk. Øland, og det ses måske også, men synes nu rigtigt godt om hendes skæve lille dans, hendes noget stærkere stemme og så elsker jeg bare hendes kjole i den her video! Jeg kendte hende slet ikke, før jeg hørte det fantastisk fine, men efterhånden også noget vold-spillede nummer med Gotye, hvor hun synger med, men har helt sikkert fået mig et nyt girlcrush nu…. Så fin.

Håber I alle har det godt, jeg er ikke særligt aktiv herinde, men jeg nægter, nægter, nægter at give op –  bilder mig selv ind at jeg nok skal få mere tid til at blogge. Så det håber jeg stadig på 🙂

Og meld dig nu til Bloglovin (nederst på siden) – det tager kun et øjeblik:)

God weekend!

Skriv et svar

