Ønskeseddel for 2012

Photobucket

Synes egentlig at det er lidt trist, at man kun skriver ønskesedler til fødselsdage og jul, så jeg har skrevet en lille ønskeseddel over, hvad jeg godt kunne ønske mig af ego-ting i 2012. Planen er, at jeg ved at skrive mine ønsker op, for det første får et overblik over, hvad man “mangler” og omvendt hvad der godt kan undværes for nu. Derudover tror jeg for mit vedkommende, at det vil virke disciplinerende at have sådan en liste og at jeg derved vil kunne undgå fejlkøb og impulskøb, da jeg jo i en længere periode kan gå og overveje listen og derfor måske ikke forfalder til at lænse dankortet ved første givne lejlighed. Eller at “smelte” det, som jeg kan forstå er det nye udtryk blandt dagens ungdom. Det var det i hvert fald blandt de unge piger, der i dag kørte i samme bus som jeg 😉

Det er i den forbindelse ganske påfaldende, at jeg egentlig ikke har så mange tøj-cravings, de fleste ønsker er faktisk dullegrej. Måske er det fordi, at det på et tidspunkt gik op for mig, at det der med lækkert nyt tøj kunne være ret så ligegyldigt, hvis man ligner en gammel træt hund i ansigtet…! Nå, men tænkte også at det jo kunne være sjovt at se ved årets udgang, HVAD jeg så egentlig har investeret i fra listen, om den holdt stik eller om det har vist sig at jeg efter noget tid alligevel ikke rigtigt kunne se nødvendigheden af det….

Jeg ønsker mig:

  • sorte og blå Weekday jeans
  • Sweatshirts
  • Sneakers
  • Et par gode, praktiske men samtidigt fede sandaler til sommer (den bliver svær!)
  • Dermalogica Thermofoliant
  • Dermalogica Daily microfoliant
  • Dermalogica multivitamin power recovery mask (skal først opbruge min REN-masker)
  • Mac pro-long wear concealer (har stadig meget tilbage af min select moisturecover)
  • Bobbi Brown foundation stick (til tasken)
  • En highlighter
  • Mere glimmerneglelak

Se, det var da egentlig ikke så galt, vel? Det dyreste er vist sneakers og Dermalogica produkterne, men så er det jo godt at man har et helt år til at undersøge, hvor man kan få det billigst. Skulle der være nogen der ligger inde med et tip til en europæisk webshop der forhandler Dermalogica til billigere priser end herhjemme, så smid endelig et link.

I dag har jeg første dag på mit nye arbejde (indlægget er forprogrammeret), jubiii, så der går nok lige et par dage førend jeg får skrevet noget herinde igen, da det jo altid kræver lidt ekstra energi at starte på sådan noget 🙂

7 thoughts on “Ønskeseddel for 2012

  1. Camilla siger:

    Hej Charlotte.

    Hermed link til Dermalogica: http://www.beautyflash.co.uk/
    Der er helt sikkert penge at spare i forhold til DK priser.

    Venligst Camilla

  2. Brigitte siger:

    Hvis du kommer og klipper mit hår så har jeg en stak Dermalogica-prøver du må få 🙂

  3. Synes det er en rigtig god plan at lave lister. Tror man undgår nær så mange impulskøb 😉 Fin blog du har!

    • Charlotte siger:

      Det tror jeg også. Tænker altid at det er det eneste gode, der er kommet ud at krisen. At mange af os måske tænker lidt mete over vores forbrug 🙂 Og tak:)

  4. […] Tilbage i februar måned skrev jeg om min ønskeseddel for dette her år og jeg må sige at jeg her i juni måned, allerede nu har været forbløffende dygtig til at få fingrene i (næsten) alle de forskellige ting på min liste. En af grundene til at jeg lavede listen, var med henblik på i højere grad at kunne planlægge min køb og derved undgå alle de der impulskøb, som mange af os er tilbøjelige til at gøre mange af, hvorefter vi scanner kontoudtoget og tænker,  hvor h…… blev mine penge egentlig af ??? […]

Skriv et svar

