Getting jiggy with miss Piggy + et par alvorsord pt.3

Jeg har længe ønsket mig den her neglelak og da jeg pludselig kom i tanke om at jeg ville have den på nytårsaften, var den selvfølgelig udsolgt alle steder.  Jeg var selvfølgelig ikke den eneste der var kommet på den tanke at rødt glimmer og nytår nok ville gå ganske godt sammen. Et stykke inde i det nye år fik jeg endelig neglene i den og jeg er helt vild med den! Selvom det hverken er jul eller nytår længere, så synes jeg nu også at den klarer det ganske godt på sådan en helt almindelig kedelig mandag.  Jeg har lagt den ovenpå en rød-orange neglelak (havde desværre ikke sådan en mørkere en, som nok ville passe bedre ellers) og oplevede i den forbindelse et mystisk kemisk fænomen! I første omgang opførte OPI neglelakken sig nemlig som om at den selv troede at den var en neglelak-fjerner!. WTF?? Så jeg blev nødt til lige så stille at påføre OPI, for ikke at fjerne lakken under. Synes det er ret sært, for to gange neglelak ovenpå hinanden burde jo ikke betyde at den nederste forsvinder ved påføring af lag nr. 2!?!?! Nå, det må jeg lægge søvnløs over en anden gang…

I weekenden fik vi overstået de sidste to fødselsdage og i dag har jeg mest af alt restitueret på sofaen og fået læst lidt. Jeg skal jo begynde på mit nye arbejde på onsdag, så det gælder om lige at få de sidste par dage med, hvor jeg selv er herre over min tid. Dvs. helt fri i morgen har jeg nu ikke, der skal  jeg nemlig til mit årlige tjek for livmoderhalskræft. Og ja, grunden til at jeg fortæller det her, er at jeg jo tidligere har skrevet om det her og her og b.la. opfordret andre til at få lavet det der tjek. Hvor træls det så end er. Sidste år endte jeg med en kegleoperation og selvom man jo ikke ved, om det ville have udviklet sig til noget værre (oh gys, oh gru!) så er jeg glad for at jeg har fulgt screeningprogrammet, så det kunne blive opdaget i tide. Og så er det nok også det, der endelig har hjulpet mig til at smide cigaretterne sådan helt og aldeles…Men altså, krydser hårdt fingre for at min undersøgelse i morgen viser, at der ikke er nogen af de nasty forandringer igen og har du ikke fået taget dig sammen til at tage ned til lægen og få det overstået – så kom afsted med dig! Det er dit (under)liv det handler om 😉

Skriv et svar

