New do

Photobucket

PhotobucketSå fik jeg endelig knipset et par billeder af den nye fritz. Jeg må sige, at jeg endnu ikke helt har vænnet mig til det. Og jeg foretrækker stadig klart at have mit lange sædvanlige garn, men indimellem trænger man bare til noget nyt og så er en ny frisure vel nok den nemmeste måde at gøre det på, eftersom en udskiftning af garderoben kræver en mindre formue. Og så var det virkelig bare meget, meget slidt og tjavset, så af med det! Jeg regner dog med, at det bare skal have lov at vokse ud igen. Og nå ja, den sjove tot der  hænger ned i mine øjne… Lad mig sige det på den her måde. Før man går til frisøren skal man være afklaret med om man vil have pandehår eller ej. I mit tilfælde fortrød jeg det skrå pandehår, MENS hun klippede, men nåede at stoppe hende før det hele røg…!

Men hvad sker der i øvrigt lige for det der med at mænd nærmest ALTID synes at langt hår er pænest? Er det mon fordi, at de bare synes at det ser mest feminint ud og hvem har mon bildt dem det ind i tidernes morgen? For noget tid siden luftede jeg tanken om at blive klippet overfor nogle drengevenner og de var sådan `NOOOO! Det gør du bare ikke!!!´Jeg forstår det ikke helt. Altså især ikke, når nu man jo ikke ligefrem får en crew cut… Men tror ikke at jeg har snakket med et eneste XY kromosom-hankønsvæsen som ikke, hårdt gået på klingen selvfølgelig, indrømmer, at de generelt set altid synes at det er pænest med langt hår til piger. Selv mine sønner, som man vel må betragte som novicer ud i at bedømme kvinders udseende (dvs. de har ikke lært det der endnu med om kvinder i virkeligheden vil have et oprigtigt svar eller bare det svar hun foretrækker…) kan bedst lide mit lange hår. Min kæreste synes vist det er fint nok, men ud fra hans lettere lunkne reaktion ved jeg nu godt, at jeg nok ikke skal gå ham alt for hårdt på klingen ift. at udbede mig et ærligt svar…. Ulig mange mænd fortæller han nemlig én sandheden, råt for usødet, men som regel kun hvis man presser ham til det. Ellers ved han godt at det er klogest bare at tie 🙂

Jeg kommer til at tænke på et interview med Michelle Williams, hvor hun fortæller, at hun bærer sit korte pixie-hår til minde om en mand, som virkeligt elskede hendes korte hår…. Nåårh, så ved man vidst godt, at der må være tale om Heath Ledger. Så der findes åbenbart mænd derude som godt kan lide kort hår. Eller fandtes, rettere sagt…

11 thoughts on “New do

  1. Line siger:

    HOLD DA OP! Der var vi tæt på at få samme frisure!

    Overvejede stærkt at blive klippet i en lang page – er det hvad det hedder? Men min gamle frisure havde et “cut” til midt på brystet, så det var lettere at visualisere. Overvejede også i et svagt øjeblik “playmobil-frisuren” jeg havde da jeg var lille… bare i voksen udgave.

    Turde ikke rigtigt at sætte mig i stolen og give frisøren frie tøjler, for når man har gået rundt i snart 6 måneder og set piger med mindre heldige frisurer, så kan det godt give anledning til panik. De virker især glade for det ultra-tunge, lige pandehår, der lige har fået en tur med rundbørsten og føntørreren.

    Men, men, men.

    Jeg synes, du ser smækker ud!

    (Forresten, noget helt andet: Er du Holt eller KSS? Eller noget tredje?)

    • Charlotte siger:

      He he, jeg tænkte også på om det mon var den samme frisure… Jeg har set din video og jeg må sige at jeg synes du er vanvittigt modig – jeg tror simpelthen ikke jeg havde turdet at blive klippet i et fremmed land, hvor jeg ikke taler sproget… Ikke at sproglige misforståelser ikke også kan opstå, når man taler samme sprog (klassikeren: man skal have studset spidserne og ender med en crew cut) men alligevel…! Du ser også rigtig fin ud og synes da det ser lækkert ud med krøllerne!

      Forresten – så er jeg importeret via KSS. Hvad med dig? Og har du lavet noget s(e)oul searching derovre eller er du en af de heldige unge adopterede, som har alle oplysninger om din baggrund?

  2. Line Love siger:

    Flot hår! Og lækkert layout på bloggen!

    //LL

    • Charlotte siger:

      Tak 🙂 Fandt du skoene? Jeg kunne ikke lade være med også lige at blive lidt forelsket og kan se på Ebay at de også har dem der, men ved godt nok ikke, om de er ægte…?

  3. Brigitte siger:

    Jeg tror desværre godt man kan regne med dem på ebay er fake. I hvert fald dem jeg har set.

    Og C som jeg sagde – du ser sgu 10 år yngre ud med page 😀

    • Charlotte siger:

      Tror også du har ret, lagde også mærke til at de behændigt nok ikke ét eneste sted skriver at der er tale om originale sko… Og tak, det var da nærmest en grund til at blive ved med at have den her frisure, he he… 🙂

  4. Beam siger:

    Wow! Fedt hår! Det klæder dig rigtigt fint. Og ja, der er godt nok mange mænd, der helst til have langhårede kvinder. Min mand var også liiidt træt af, at mit hår blev så kort ift hvad jeg plejer at have, men altså…. det vokser jo hurtigt ud igen, så hvofor whine, whine, whine??? Haha.

  5. Lasse siger:

    suits you very well! 🙂

Skriv et svar

